חפש בבלוג זה

יום שבת, 23 ביוני 2012

חברת החשמל נגד בריאות התושבים

לפני כמה שבועות חברת החשמל החלה עושה שריר מול קבלנים של בינייני מגורים חדשים ברמת גן אשר בהיתר הבנייה שקבלו נרשם בפירוש כי רמת הקרינה של השנאים לא תעלה על 2 מיליגאוס. חברת החשמל סירבה ומסרבת לחבר את הביניינים לרשת החשמל כול עוד רשום בהיתר הבנייה 2 מיליגאוס (http://www.haaretz.co.il/news/science/1.1689183). לאור דברים אלה חזרו הקבלנים לועדות התכנון בעיריית ר"ג כדי שההיתר ישונה בדיאבד כך שיתאים לרמות הקרינה אותה מבקשת חברת החשמל בחדר השנאים. במהלך הדיונים, ובכדי לצאת מכל התסבוכת הסכימו הקבלנים למגן על חשבונם את חדר השנאים, אלה שגם אז הדברים לא התאימו לחברת החשמל. סופו של עניין זה הוא כי ההיתר שונה בדיאבד וכי על כך הוגש ערר לוועדת ערר המחוזית ברשותו של עו"ד מיכאל גדרון. יש מיגון (לפרטים http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=2302999). חברת החשמל כואסת על הקבלן שביקש למגן את חדרי השנאים לרמה של שני מיליגאוס (לפי המלצת המשרד להגנת הסביבה ולפי מסכנות מחקרים שהראו על עודף תחלואה ברמות גבוהות יותר). חברת החשמל מפחדת כי יתקבל הדבר כתקדים והיא תידרש לדאוג לקרינה נמוכה העומדת בהמלצת המשרד להגנת הסביבה גם בבינינים אחרים, ישנים וחדשים. כמובן שלחברת החשמל נוח כלכלית הרבה יותר לקבל על עצמם את התקן של ICNIRP שהוא תקן לא מגן הלוקח בחשבון רק חשיפה רגעית ועומד על 1000 מיליגאוס.

יום רביעי, 6 ביוני 2012

פוסט פתיחת הבלוג

קוראים נכבדים שלום.

שמי עמיר, ואני מתנדב מזה כשנה בעמותת הפורום לסלולריות שפויה. כמנהל האינטרנט של הפורום הצעתי להנהלה לשדרג את אתר האינטרנט שלה, לחזור לפעילות בדף הפיסבוק ועתה גם לפתוח בלוג בו תוכל העמותה וחבריה לעדכן את הציבור במאבקים נגד הקמה של אנטנות סלולריות ומתקני גישה, בפעילויות משפטיות, בפעילויות פרלמנטריות, בהודעות, עידכונים, דעות וכל נושא הקשור לקרינה בלתי מייננת (לא רק קרינה סלולרית). 
אני מקווה כי הבלוג יהווה נקודת מפגש בין הפעילים לציבור ובו הציבור יוכל ללמוד על פעולותיה של העמותה, על המתנדבים בה ועל דעותיהם.

אני מקווה שבלוג "יעשה לקוראים חשק" והם יבחרו לקחת חלק בפעילות העמותה.

יש לציין כי במאמרים (פוסטים) של הפעילים מובעת דעתם האישית שלא תמיד עומד בקנה אחד עם העמדה הרשמית של העמותה.
בברכה ובהצלחה

עמיר ב.